En klubb med bredd

Vi har en aktiv tränings- och tävlingsverksamhet där tyngdpunkten ligger på rekrytering och ungdomar. Årliga nybörjarkurser med fortsättnings möjligheter erbjuds både vår och höst.

Klubblokalen
Klubblokalen invigdes år 2000 och ligger i direkt anslutning till Vilsta Sport & Fritidscenter. I den har vi omklädningsrum med dusch och bastu samt en samlingslokal med ett litet kök. Den används för träningar och träffar.

Var finns EOL?
Vi finns i norra delen av Vilstaskogen, som är vår "hemmakarta", men klubben har flera andra kartor på 10-15 minuters löpväg från klubblokalen i Vilsta.
Vilstaskogen är ett fantastiskt friluftsområde och naturreservat som innehåller en mängd olika naturtyper. Här finns motionsspår i olika längd och ett 9,6 km långt elljusspår. Vintertid finns det skidspår vid snötillgång och även ett konstsnöspår.
10-mila har arrangerats i Vilstaskogen 1982 och 1997.

Historik
1990 bildades en ny tävlingsförening i Eskilstuna genom Tunafors SK:s orienteringssektion och Eskilstuna Orienteringsklubb. Tävlingssamarbetet fortsatte lyckosamt vilket ledde till att Eskilstunafors OL fullt ut blev en egen förening 1997. 2005 togs ytterligare ett steg genom ett namnbyte till Eskilstuna OL, med förkortningen EOL.